четвъртък, 15 юли 2010 г.

СЛЕД ЧЕТИРИГОДИШНО ОЧАКВАНЕ ...

  
   След четиригодишно очакване , най-после  ехмеята ми разцъфна ! Това интересно цвете попадна при мен като подърък от една малка издънка . Поставих издънката във вода , за да пусне коренчета и после я засадих в почва . Нямах представа че това чудо е гост от далечна Бразилия и произхожда от влажните гори на тропиците ! Казаха ми само , че в образуваната от листата чашка винаги трябва да има вода .
 Тогава не съм си и мечтаел , че след толкова години един ден това чудо  - " ехмея " ще образува цвят ... Поливах го и се възхищавах на огромните му сиви извити със зебриста украска листа  . То иначе си стоеше на прозореца и само надуваше розетката и пущаше листо след листо .
 И без цвят си беше изключително красиво . Бях го виждал разцъфнало на " Флората " в Бургас и по цветарските магазини в големите градове . Ехмеята иначе е доста скъпо цвете и едва ли си струва да хвърляш пари за да си я купиш и после да изгние .
   Но сега , когато се появи и тъмнорозовият цвят , който някой умници оприличават на магарешки бодил , гледката вече е съвсем различна . Ехмеята стана "кралицата " на цветята в стаята с тази бодлива розова корона . Цветът е нещо наистина невероятно екзотично .Той е чудно творение на природата ... Казват , че цветът може да се задържи до половин година ! Жалкото е , че след като прецъфти , розетката от листа , която го е родила умира и отдолу израстват нови ...  Ще видим какво ще стане !

                                                   15 юли 2010 година

Няма коментари:

Публикуване на коментар